lördag 10 april 2010

Ibland tänker man för mycket (??)

Det finns stunder då min fantasi skenar iväg, bilder i mitt huvud dyker upp och invaderar allt fokus, tankar ockuperar varenda vrå i huvudet... Ibland tycker jag att det stör mig, alldeles för lite blir ju gjort...
Men oftast berikar de tillvaron, nästan som om det är svårt att skilja på verklighet och fantasi. Längtan fyller mina ådror, men inte alls av saknad, utan mer av känslan av tillit och rikedom, att inte ha någon eller något att längta efter vore ett vakuum, ett tomrum, en outhärdlig ensamhet...


Bruce Cockburn är en "vän" vars musik och texter ofta synliggör starka känslor:

In my heart there's a an image
Like looking through glass
Could be looking at me
Could be looking right past
I don't like it when
I can't tell which is true
But I wouldn't trade the world
For that picture of you

Länkar:

The Cockburn Project - kanske den mest omfattande hemsida som finns, innehåller allt du behöver veta
och mycket mer... Givetvis med alla låttexter, dessutom med kommentarer av Bruce själv.
The European Bruce Cockburn Home Page - Innehåller också en hel del om Cockburn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar