torsdag 24 juni 2010

En stund i harmoni

Efter en hård dags arbete ute på tomten i värmen, så är det höga gräset borta och ligger ner på marken. Jag har ont i rygg och armar och känner mig lite hög av all bensinånga, men känner mig rätt nöjd ändå...
Finns det då nåt bättre än lugn och melankolisk musik som dränker ditt sinne i stiltje och välbehag?

I oktober skrev jag om Great Lake Swimmers fantastiska "Ongiara". Numera är det gruppens andra skiva "Bodies and Minds" som ockuperar min CD-spelare och vägrar lämna den.

Finns det någon vackrare låt just nu än "Song for the Angels"? Vilken kärleksförklaring, med känsla, närhet och bara så jädra vackert att jag blir stående och får inget gjort. Eller så blir jag sittande och drömmer mig bort...



Och sedan kan det ändå sluta så här: Så vansinnigt vackert och melankoliskt att jag inte behöver nåt annat just nu. Dessutom klokt formulerat och framåtsträvande...



Befria dig själv och ge dig tid nu i sommar att ge dig in i dina skrymslen och vrår! Plocka fram skivor och böcker som blivit stående och ägna dem en stund i stället för alla ytliga allsångsprogram och annan smörja de vill trycka ner i halsen på dig. Du förtjänar mer än så och har det ofta inom räckhåll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar