fredag 5 augusti 2011

Thirsty Boots - två år senare

Jaha, då är det mer än två år sen jag blev bloggare... Så många tankar och ideér som kommit på pränt och så många som ännu inte är dokumenterade...

För två år sen fanns det inte så många "Thirsty Boots" att visa upp, men oj vad det blivit fler:

Eric Andersen spelar fortfarande sitt mästerverk. Här med Roger McGuinn 2009:


En tidig version från 1970 med en väldigt smal och långhårig Eric Andersen:


Och en ännu smalare Eric från 1967, vilka tider!!



Skotske folkfarbrorn Alex Campbell gör det till en skotsk folkvisa:


John Gorka gör en väldigt fin tolkning (vilket i och för sig inte är förvånande):


Men min favorit just nu måste bli när John Gorka tar hjälp av gitarrhjälten Ad Vanderveen och Kersten de Ligny. Oj oj oj!!!


Däremot avstår jag Anne Murray, John Denver och nog även Judy Collins...

So take off your thirsty boots
and stay for a while...

Det har tydligen både ni och jag gjort... Vi kör väl på ett tag till, va?

Yes, all of this, and more, my friend,
Your song shall not be failed
- Eric Andersen

2 kommentarer:

  1. tack. har försökt kommentera många gånger med mitt google konto. Av någon anledning funkar inte det. Provar anonymt, funkar det så får du fler anonyma kommentarer från mig/ drake/Mikael

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det verkar vara problem hos Blogger med Google-kontot. Har på samma sätt inte fått iväg kommentarer på min kompis Bosses blogg... Blir bara uppmanad att logga in...

    Ett bra alternativ är att använda "Namn/Webadress"! Det ska funka...!

    Det är ju alltid kul att få kommentarer. Jag vet att fler läser, men ändå...

    SvaraRadera