torsdag 3 januari 2013

De små sakerna

Jag tror att jag lärt mig något av livets alla vägval som vilseledande försöker lura ut dig dit du egentligen inte vill... Det är ju så svårt att bryta invanda mönster och staka ut nya vettigare rutiner. Jag tror att jag nu förstår att det är de små sakerna som ger störst behållning. Om du lär dig uppskatta vardagliga ting och de små framstegen har du möjlighet att bli lycklig, var det någon som sa...

Små saker som möten med gamla vänner, lite god mat och närvaro i nuet, utan prestige och med uppriktig ärlighet. Glädjen i att inse att det fortfarande finns fler som strävar mot något bättre och inte accepterar hur så mycket numera förändrats i käpprätt fel riktning. Fler än jag som tror att en human människosyn är grunden för att nå någonstans.



Mina nya musikaliska vänner Broken Fences lägger ofta ut nya låtar och videos de spelat in hemma. Småskaligt med storartat. Små avtryck som ger oss smakprov på vad som är på gång och som visar hur begåvade de är. "Little Things" är en av många nya låtar med kloka insikter skapad av kärlek och ödmjukhet.

De små sakerna är det som gör skillnad...!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar