torsdag 17 januari 2013

Skåpmålarmusik del 5: Fanny Holm



Skiva 5: Fanny Holm - "Freaks, Oddities & Wonders" från 2012

Fanny Holms skiva kom med bland "Skåpmålarmusiken" bara för att jag var så ruskigt nyfiken på den. Men det visade sig att den passar alldeles utmärkt i den här kategorin: Medryckande, suggestivt och helt enkelt mycket bra!

Det finns något i Fanny Holms musik som griper tag i mig... Det är nog det suggestiva, lite
'Americana'-stuk, oväntade gitarrslingor som är väldigt attraktiva. Därtill Fannys låtar och texter som efter några lyssningar växer till sig och jag gungar med och trivs i deras sällskap.

Några av mina favoriter får bli "Message On My Skin", "All The Stars" och "Guns of Silence", men egentligen är det oväsentligt för det är hög kvalitet rakt igenom. Christer Jonassons produktion lyfter fram det suggestiva och bidrar till den attraktiva stämningen.

Här kan du lyssna lite: Fanny Holm på Reverb Nation och här kan du köpa den.

Snart är det dags för den sista strykningen av mitt nu blåa skåp. Vet inte om det blir fem nya skivor laddade eller om några får åka med ett varv till... Vi får se...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar