torsdag 7 februari 2013

Ännu en chans

Jag har alltid haft svårt för uppbrott och tycker det är skitjobbigt att ta farväl, men tiden har lärt mig att försöka göra det enkelt...

En av mina allra bästa vänner på jobbet har funnit kärleken och tar nu sig an nya utmaningar i en ny miljö några mil bortom Stockholm. Funderade länge vad jag skulle välja för låt, det måste vara en riktigt bra låt och gärna med lite ylande gitarr...

Plötsligt var det solklart: Fairport Convention med Sandy Denny i "One More Chance"! En av de bästa låtar som gjorts alla kategorier. Sandy är lika briljant som vanligt och på slutet sliter Jerry Donahue i elgitarren så det sprakar. Glyn Johns tunga produktion hörs bättre om du drar upp volymen ordentligt:



Sandy Denny frågar: "Is it too late to change the way we're bound to go?"
Det är aldrig för sent...! Det är du, min vän, ett levande bevis för! Vi hörs!


1 kommentar: