lördag 9 november 2013

Förändringar

Det har varit många förändringar senaste tiden. Väl många för att stressen ska sätta igång, tryggheten skakas om och yrseln vara i antågande.

Vad har då hänt?
- Mamma ramlade och slog sig illa, till slut orkade hon inte längre...
- Många omkring mig har haft det jobbigt och behövt allt stöd de kan få...
- Min omtyckta chef, och vän, under 19 års tid har pensionerats...
- Nya apparater på jobbet: Det jag kunde väldigt mycket om (datorer) har ersatts av något jag kan väldigt lite om (apple-skrutt)...
- Allt annat har hamnat på hög och jag ligger efter med allt...

Men mitt i oredan finns många fina möten, glädjande upplevelser och många som visat mig uppskattning. Inte illa...!

I förändringens tider finns också öppningar att bryta invanda mönster och utforska nya vägar. Kanske därtill lite mer insiktsfull och klokare...



Sinéad Lohan gjorde 1995 "Who Do You Think I Am", en mycket stark och stämningsfull skiva, under överinseende av producenten och gitarristen Declan Sinnott. Uppföljaren "No Mermaid" var mer kommersiellt anpassad och nådde vissa framgångar, men kändes för mig inte alls lika angelägen. Underbara "Everything Around Me Is Changing" ovan kommer från ett soundtrack och gavs även ut på singel. Så ruskigt bra och målande... Vart tog den här tjejen vägen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar