måndag 23 december 2013

Plötsligt är det jul...!

Tyckte som vanligt att jag var ute i god tid, men i år hann jag inte heller...

Om jag hade varit som vanliga Svenssons och köpt julklappar i mängder, bakat och fixat mat utan gränser, städat och putsat varje millimeter, pyntat varje fönster och köpt en julgran som barrar redan innan den är klädd... Då hade jag varit sönderstressad och i panik. Nu tar jag det väldigt lugnt och känner ändå att jag inte räcker till..

Då dyker det upp en nyinspelad variant av Loudon Wainwright's "Suddenly It's Christmas" och jag känner mig plötsligt mycket bättre...



Suddenly it's Christmas
The longest holiday.
The season is upon us
A pox! It won't go away.
It's a season, it's a marathon
Retail eternity.
And it's not over til it's over
And you throw away the tree
- Loudon Wainwright III

Min gamla jul-lista på Spotify, nu med några nytillskott, finns här:
Xmas - Spellista på Spotify 


God Jul och ta väl hand om varandra...!


1 kommentar:

  1. God jul, gott nytt år och tack för alla musiktips

    SvaraRadera