tisdag 10 juni 2014

En gång i livet...

FJK på Blidösund 2014-06-09

Jag minns för länge sen när jag på en konsert med FJK mitt under "En Gång I Livet" tänkte: 'Jag har allt här i livet, från och med nu ska jag leva i nuet och sluta grubbla...'

Jag har ju sett och hört FJK oräkneliga gånger, så rubriken ovan är nog lite missvisande, men "En Gång I Livet" framkallar alltid denna lycko-känsla...! Så även denna fina och varma kväll på Blidösund. De här grabbarna (nå, kanske gubbarna då...) har en sångskatt som innehåller flera av de bästa låtar som skrivits i vårt avlånga land.

Efter pausen följer mina favoriter på rad: "Ett Litet Steg", Mats enorma "Man Borde", Christers nya "Allt Jag Ville Ha", Bruce Cockburn's "Stora Midnattståget" med makalöst gung och två duellerande gitarrer, "Alla Dagar" med den tänkvärda strofen 'Är det tid jag söker i mitt liv?', "Sydkorsets Stjärna"... och litet senare "Ormen" med sitt kraftfulla klimax.

Jag lever...!! En sån här kväll känner jag mig dessutom sjusärdeles lycklig...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar