fredag 25 juli 2014

Ibland får man ompröva...

Det är lätt att ha åsikter om kändisar. En jag alltid retat mig på är Cristiano Ronaldo. Han har ju så oerhört lätt att ramla/filma... Verkar fåfängt intresserad av sitt eget utseende... Och så har han ju alltid spelat för fel lag...! Att han är en oerhört begåvad fotbollsspelare och att han säkert fått jobba hårt för att nå dit är lätt att ignorera.

Men nu läser jag att han vägrar tatuera sig. Bara det! Var man än tittar så ser man hud som ser ut att ha blivit överkörd av traktordäck... Så ruskigt fult och smaklöst i de flesta fall!

Sen läser jag att det är för att då skulle han inte kunna lämna blod regelbundet. Känslan av "att kunna hjälpa en annan människa" väger tyngre. Han har också donerat benmärg till en lagkamrats lilla pojke.

Alltså: Även Ronaldo har riktigt vettiga och fina sidor...! Jag kommer säkert fortsätta mumla att han ska sluta filma... men det kommer ändå vara annorlunda... Kanske han istället kommer påminna mig om att en del åsikter ska man ha lite koll på...

Antje Duvekot får sjunga "Reasonland" för Ronaldo. Det förtjänar han!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar