onsdag 31 december 2014

Like a road leading home

Nyårsafton igen, efter ett år då jag tycks begripa allt mindre... Men en sak vet jag i alla fall: Ska vi göra livet bättre för oss här på planeten, då får vi göra det tillsammans...!!

Något annat alternativ finns det inte. Delar vi upp oss i 'oss' och 'dem' då kommer vi aldrig att lyckas. Ser vi ner på andra och skyller alla våra problem på dem, då kommer vi aldrig att ta itu med oss själva. För det finns en enorm kraft i oss människor, låt oss lägga den på något bra, något vettigt, något som leder oss framåt. På det enskilda planet och på det gemensamma.

You don't know why,
but you still try for the world you wish to see.
You don't know how, it will happen now after all that's come undone.
But you know the change that the world needs now, is there in everyone.
- Jackson Browne


Idag bjuder jag på Jerry Garcia och hans underbara gitarr i "Like A Road Leading Home".
Jag har sådana vänner, hoppas jag också är en sådan när det behövs... När det är tufft,
då behöver vi varandra mer än någonsin...


When the gray clouds start to blow
You need some place to go
When you want some company
That really cares
Turn around, turn around
Turn around and I'll be there
Like a road, like a road leading home
Don Nix / Dan Penn


Gott Nytt År!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar