måndag 19 januari 2015

Du fick mig att inse...

Idag hade jag precis kommit in i mataffären då en f.d. elev, som jag hade för 25 år sedan, klev fram och hejade och frågade om jag kände igen henne. Lite senare förklarade hon att jag gjort skillnad för henne. När jag undrade så fick jag höra detta:
- Du fick mig att inse att man ska tro på människor...!

Det var bland det finaste jag hört... Plötsligt hade jag svårt att minnas vad jag skulle handla, det var nästan att jag kände lite svindel och började gråta. Mötets betydelse igen... och så något att plocka fram de dagar man tvivlar...! Tack Tove...!!



Gallagher & Lyle spelade ett kort tag med fantastiske Ronnie Lane och hans band Slim Chance. "I Believe In You"....!


1 kommentar:

  1. När jag hör musiken och läser din text blir jag glad för din skull och tänker även på de elever som jag själv har funnits till för. Vi behövs!

    SvaraRadera