tisdag 16 juni 2015

Mitt andra möte med Jackson

På måndagseftermiddagen stod jag och min kompis och väntade och väntade utanför Waterfront i Stockholm. Vi visste inte om det skulle lyckas, men det gjorde det...!

Först kom Jeff Young och han var lika trevlig som man föreställt sig. Han berättade att Jackson skulle komma...

Sedan kom min favorittrummis Mauricio Lewak och han fick veta just det... Bättre trummis finns nog inte och samma härliga energi har han även som person...!

Bob Glaub kom självmant fram till oss och vi pratade bl.a om den fantastiska konserten 1982 på Konserthuset, då de blev inropade 4 gånger för extranummer (!).


Till slut så kom även Jackson själv, lika ödmjuk och närvarande som jag mindes från vårt förra möte 1997. Det kan du läsa om här: Malmö 1997.















Jag hann även fråga honom om lyriken i "The Times You've Come", om det skulle vara "pain" eller "thing"? Jackson svarade att det var "pain", och det tycker jag passar bäst:

Everybody's gonna tell you it's not worth it
Everybody's gotta show you their own pain
You might try to find your way up around it
But the need for love will still remain


Så nu vet jag det...!

Mer om kvällens härliga konsert kommer senare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar