fredag 19 juni 2015

Vad gör man efteråt...?

Vad gör man efter en fantastisk upplevelse...? Det jag kallar "kulturell baksmälla" brukar ju vara oundvikligt, men man vill ju inte tappa hela den känsla man bär med sig...

Så efter Jackson Browne i måndags: Skulle man lyssna mer på Jackson själv eller på något helt annat...? Eller skulle man helt enkelt låta det vara tyst...??



Den här gången blev det först lite Jackson, sedan helt tyst och idag har jag försiktigt försöka återvända till det normala och lyssna på allt möjligt som man inte hunnit med... Men det är först när jag plockar fram den andra EP:n med Lewis & Leigh som jag blir mottaglig... Det här är helt enkelt så enastående vackert och känslosamt att man måste vara gjord av sten för att inte bli ordentligt påverkad...!

"All Night Drive" är med sina fantastiska stämmor och oemotståndliga melodi det vackraste jag hört på ett bra tag.

Här kan du läsa mer om Lewis och Leigh:
Lewis & Leigh - där du får reda på hur de träffades och musikaliskt tycke uppstod...

Och har du inte hört "Paradise" så leta upp den 25 januari här på bloggen...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar