söndag 27 september 2015

Mässa och möten i Göteborg

Jag har varit på Bokmässan i Göteborg för första gången: Stort, inspirerande och mycket folk i trängseln. Böcker överallt och mer därtill. Kändisar både här och där. Lyssnade lite på Mark Levengood och Stefan Sundström. Överallt engagerade männskor och spännande möten.

Jag tänker: Allt handlar om möten! Klart är i alla fall att boken lever och frodas och att allt prat om "bokens död" är klart överdrivet. Visst är det trist att fler läser allt mindre, men de som läser gör det och söker vidare...

Jag har frossat i fina möten: Nya vänner, gamla vänner jag inte sett på evigheter, internet-vänner jag haft mycket kontakt med men aldrig tidigare träffat "in real life", spontana möten och planerade träffar...

Jag har skrivit en hel del om "möten" tidigare, du kan läsa det här.



Lindisfarne och "Meet Me On The Corner" från 1971 får dekorera detta med möten. Kolla in frisyrerna!

Möten är fundamentalt viktigt för att sätta igång något man tror på.... Möten bygger broar och skapar gemenskap. När människor blir berörda öppnas dörrar och nya vägar blir synliga. Allt handlar om möten!

Som sagt, det var många möten på några få dagar, men jag känner mig varm och trygg. Lite mer hel, lite klokare...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar