torsdag 31 december 2015

Nyårsafton igen


Jaha, då var vi där igen: Ett år har gått och det har gått fort... Så mycket som förändras till det sämre och så mycket jag skulle vilja sett utvecklas annorlunda...

Ändå envisas jag med att fokusera på allt det fina jag ser hos männniskor...! Mitt bland vardagens slit och stress så bjuder så många på så mycket och det värmer och berikar livet för så många av oss...

För min personliga del hade jag aldrig kunna föreställa mig att 2015 skulle innehålla så många positiva förändringar och upplevelser:
- Nya arbetsuppgifter på jobbet som blivit så himla kul igen...
- Att jag skulle våga ge mig iväg på outforskade stigar...
- Nya möten med nya vänner som hittade direkt in i hjärtat...
- Ännu ett möte med Jackson Browne...
- Att söka upp och återfå kontakten med någon som en gång var väldigt viktig för mig...
- Få uppleva så mycket bra musik, både på konserter och här hemma...

Någonstans verkar det som jag funnit harmoni, slutit fred med mig själv och lärt mig fokusera på vad som är viktigt... Även om jag ibland fortfarande "hoppar i galen tunna, fastän jag är väl medveten om det", som en terapeut en gång så talande sa till mig...

Nu ska jag försöka ta vara på varenda dag...

Warren Haynes "New Year's Eve" från årets bästa skiva blir ett självklart musikval idag:



Next years gonna be better...
Next year will surely be the one...
And it's right around the corner
Hell, its just about begun!
So what am i still sitting here for?
When everyone's inside
What am i doing drinking whiskey?
Looking for a place to hide...
- Warren Haynes


Nej, att gömma sig hjälper inte... Sandy Denny får istället staka ut vägen:

No one is given the map to their dreams
All we can do is to trace it.
See where we go to, know where we've been
Build up the courage to face it...!
- Sandy Denny


Gott Nytt År och ta väl hand om er själva och varandra där ute...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar