måndag 11 januari 2016

David Bowie död

Jag har aldrig lyssnat så mycket på David Bowie. Jag vet inte varför, men han har för mig varit urtypen av musik som hjärnan deklarerat att jag borde gilla, men på något sett har jag inte hittat tråden. Bowie har dock med tiden blivit någon jag lärt mig respektera, men inte mer. Hans musik har alltid kommunicerat med någon bredvid mig, men det har aldrig känts som han pratat med mig.

Jag skriver inte detta för att vara taskig, repektlös, eller för att se ner på någon annans musiksmak... Nu är Bowie plötsligt borta och jag förstår av reaktionerna att han betyder enormt mycket för många, så jag faller in i hyllningatna på mitt eget sätt:



Chris & Carla från Walkabouts brukade ofta avsluta sina konserter med sin "Fly High Brave Dreamers" och lät den sedan omärkligt gå över i Bowies "Heroes" och jag älskar allt, luften vibrerar och Chris Eckmans gitarrsolo sliter nästan känslorna ur kroppen på mig. En riktigt stor låt av Bowie blir uppenbar även för mig i Chris & Carla's magiska händer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar