lördag 23 januari 2016

Låtar som har påverkat mej - del 7

Låtar som har påverkat mej till den jag är idag
Låt sju: "Bell To Bell"




Då var vi framme vid låt nummer 7. Måste erkänna att det här har blivit lite svårt, minst
tio låtar till jag vill ha med... Men jag väljer att lyfta fram en av de som sjunger med sån där övertygande intensitet och med ett sådant kraftigt engagemang att man bara måste lyssna... Nytt problem: Det finns ju flera sådana...

Till slut väljer jag Scott Merritt och hans "Bell To Bell". Vet inte hur många gånger jag hört den, men jag hittar nya detaljer som jag fäster mig vid varje gång...! Egentligen kunde jag valt vilken låt som helst på den lysande "Violet and Black" från 1990...

Här har jag skrivit mer om denna säregna kanadensiska musik-skapare:
Mer om Scott Merritt och Scott Merritt gör musik igen!

Några fler låtar som påverkat mig så mycket att de borde vara med här...??
Jo, jag fortsätter nog lite till här på bloggen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar