fredag 5 februari 2016

Fler låtar - del 5: "How I Wanted To"

Jag börjar inse att det här skulle kunna fortsätta hur länge som helst... Men några viktiga låtar till måste jag definitivt ha med!
Del 5: "How I Wanted To"

Ibland måste du stanna till och nypa dig själv i armen: Är detta sant, eller drömmer jag...? Hösten 1982 hade jag flyttat till Linköping och börjat plugga. När jag i början av november vandrade hem till studentrummet på Flamman stoppade jag plötsligt och stirrade på en affisch som påstod att min dåvarande favorit Richard Thompson skulle komma och spela på student-puben i Ryd. Kunde det vara möjligt, jo, mot alla odds...!

Några veckor senare cyklade jag dit ut, grubblande på hur jag skulle kunna få mod att berätta om mina känslor för den tjej jag var kär i... Jag fick höra en riktigt omvälvande konsert! Och under kvällen framförde Thompson den nya låten "How I Wanted To":



Now hearts do what hearts will
My nights are sleepless still
I never was the one to speak my fill
How I wanted to
To say I loved you
- Richard Thompson


Den var som skriven för mig! Det var som ett tecken från högre makter!

Några dagar senare berättade jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar