lördag 2 april 2016

Lyckade april-skämt...



Ronnie Lane föddes 1:a april och hade igår blivit 70 år om han fått leva... Inte undra på att han kunde skriva en låt kallad "April Fool"...

Igår lyckades jag lura min syster om att jag skulle bygga en ramp framför spisen i brorsans kök och att det nog skulle funka om han tog fart med rullstolen från hallen...

För några år sen lurade jag mina två söner och två nära vänner om att jag blivit arg på mina chefer och sagt upp mig...

Själv har jag väl också blivit lurad någon enstaka gang... En mycket skötsam elev, som jag var klassföreståndare för, kom fram efter mattelektionen och berättade om att hon "hade problem med droger"... Matte-läraren och jag blev grundlurade...!

Men i stort sett har jag lurat andra många fler gånger än jag själv blivit lurad... Så det så!

Skulle nån annan än Ronnie Lane kunna skriva en låt om 1:a april...?
Jo, Loudon Wainwright III förstås:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar