onsdag 18 maj 2016

Det enkla och just då...

Jag höll på att skriva något om det enkla, det lilla i livet, som oftast är det viktigaste....

Jag tänkte plocka med "Step Inside This House" med Lyle Lovett, skriven av Guy Clark. Två snubbar jag allltid respekterat utan att lyssna så mycket på, utom just den här låten som är så lysande bra på alla sätt...



I'll show you all the things that I own
My treasures you might say
It couldn't be more then ten dollars worth
That brighten up my day
- Guy clark


Just då nås jag av nyheten att Guy Ckark gått bort, och det känns nästan otäckt...

RIP Guy och ett innerligt tack för en av mina favoritlåtar...!


1 kommentar:

  1. Det där är en favoritlåt även hos mig.
    Det börjar glesna bland leden nu. Merle Haggard, Steve Young, Glenn Frey och nu den mäktige Guy Clark.
    Tråkigt år musikmässigt.

    SvaraRadera