fredag 29 juli 2016

En ny morgon...

Längst ned på anslagstavlan hos några vänner, lite på snedden, satt det en lapp fästad: "Ibland suger livet...!"

Jovisst är det så, just nu finns det definitivt flera saker som suger, och det rejält...

Men den här morgonen vaknar den med, den fräscha morgonluften smeker min hud under morgonrocken när jag går ut på balkongen. Jag känner friden när allt gör sig redo för en ny dag. Fåglarna sjunger välkomnande. Vare sig jag vill eller inte, vare sig vi är med och deltar, eller tjurigt vägrar: En ny dag är på väg och inget kan stoppa den...!

En ny dag att forma så gott det går... En ny dag att ta in allt det som bjuds och ge vidare till andra... En ny dag att möta och envist välja att se vad den erbjuder... En ny dag att välja kärleken och inte begränsa flödet...



And it's going to be a day
There is really no way to say no
To the morning

Yes, it's going to be a day
There is really nothing left to say but
Come on morning
- Dan Fogelberg


Där på balkongen kan jag varje morgon uppleva en skönhet som inbjuder mig att vara med och välja rätt... Livets lugn och helhet, oavsett...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar