tisdag 18 oktober 2016

Brustet hjärta...

Det gick som på räls... 2-0 mot de grönvita och total utskåpning som lätt kunde ha varit både 5-0 och 6-0... Och så lyckas de med hjälp av domarens givmilda frisparkar, samme domares feghet att blunda för solklara straffar och utvisningar, en mängd felstudsar och en massa tur vända på det hela... Med sånt flyt hade de grönvita vunnit Elitloppet på Solvalla... I fotbollsskor..!

Trodde jag lärt mig att inte bygga mitt liv på mina favoritlags resultat... Men ibland är det bara så grymt att det är vidrigt eländigt...! Finns det inte ens något litet uns av rättvisa...? Kan inte vi för en gångs skull ha åtminstone lite medflyt...?

Ta det inte så allvarligt, säger man... Inte så lätt... Liverpools manager en gång i tiden, Bill Shankly, sade något väsentligt:
"Some say football is a matter of life and death.
They are wrong...
It is much more important than that...!"
- Bill Shankly


Saw Doctors "Broke My Heart" känns självklar idag:



We might have won the game
But I just didn't care
You went and let it go
Just like I wasn't there
I saw you commin' in
I wasn't marked at all
I had it in the net
If you had passed the ball
- Leo Moran, Davy Carton


Som tur är har man minnen, härliga minnen:



DIF - HIF 9-1 1990: DET glömmer jag aldrig...!

HIF - DIF 1-8 1972: DET kan man ju inte heller glömma...!!

En del saker var klart bättre förr... Ibland kan det sämre närminnet ha vissa fördelar...
Gårdagens resultat har jag snart förträngt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar