söndag 30 oktober 2016

Fridfullt hel bland löven


Eftersom jag har många stora träd på tomten, så får jag varje år massvis med löv... Överallt. På gräsmattan. På grusvägen. I alla vrår de kan tränga sig in. I hängrännor och på taket vid alla skrymslen mellan tegelpannorna. Överallt... Säkert flera miljoner...

Idag var jag uppe på taket och rensade, tömde alla hängrännor, jobbigt... Men man känner sig väldigt nöjd efteråt... Och glad när man håller på...!!

Det finns få saker som gör mig så rofylld som lite lagom arbete på tomten. Det är nästan så att jag inte skulle bli överraskad om någon av mina husprofeter skulle sitta där på en sten och spela bara för mig...



Kate Rusby har kommit med en ny skiva, "Life In A Paper Boat", som verkar riktigt bra och intressant. Och jag undrar om hon inte kände som jag när hon valde och delvis komponerade "Only Desire What You Have"... Så sant, och så svårt att lära sig... Men en dag som idag, där i den friska luften, i solskenet, mitt bland alla löven, så tror jag att jag närmar mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar