onsdag 15 februari 2017

Vem är då Morgan Erina...?



Oj, vilket gensvar jag fått efter att jag berättat om att min dikt blivit en sång. Många frågar vem Morgan Erina är och är trollbundna av hennes röst...

Hon är från New York, men bor sedan flera år i Pittsburgh. Där hade hon mellan 2010-2013 en duo kallad "Broken Fences". Morgan Erina och Guy Russo sjöng harmonier som passade varandra så ypperligt att de smälte samman. Deras debutsskiva 2012 var för mig solklart
årets bästa.



Efter det har hon fortsatt på egen hand och 2014 kom den suveräna singeln "October" och förra året EP:n "Lady", som bl.a. innehöll "Runner" som hon spelar här ovanför..

Mina recensioner
:

Morgan Erina - Nu på egen hand med ny singel "October" 

Ny fantastisk EP med Morgan Erina - "Lady"

Broken Fences - Årets upptäckt !!

Broken Fences nya EP "Stormy Clouds"




Länkar:

Morgan Erina på Bandcamp - Lyssna och köp...!

Morgan Erina's hemsida - med länkar och mycket läsvärd blogg.

Morgan Erina på Soundcloud - med mer än 25 sånger att lyssna på.

Morgan Erina på YouTube - med fler än hundra låtar...!

Broken Fences hemsida - får vi ju inte heller glömma...

Broken Fences båda skivor och några låtar med Morgan Erina finns på Spotify.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar