tisdag 28 mars 2017

Sofia Ekberg "Så Nära"

För något år sen skrev jag om My Quiet Companion's skiva och det finns ett par låtar på den som jag ständigt återvänder till: "Shouldn't It Be" och "Så Nära". Den senare finns också på Sofia Ekbergs egen skiva "All The Small Details" från 2012. Nu har jag upptäckt att det också finns en fin video med "Så Nära":



"Så Nära" är en rysande skildring av ett förhållandes upp och nergång. Så sprött och så känsligt, och dessutom så vackert...! En låt som jag kan höra gång efter gång och hela tiden hittar jag nya nyanser och det får mig att associera fritt med mina egna upplevelser av kärlekens irrvägar.

Jag hittade också en ny video där Sofia Ekberg tillsammans med Patrick Rydman gör en fin version av en riktig pärla: Anna Döblings "Gå vidare":



Tänk så många låtar det finns som träffar mitt i prick...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar