onsdag 1 november 2017

Närmast hjärtat...



I kväll spelar Christine Hellqvist och Mats Klingström tillsammans för första gången på flera år. Det tycker jag förtjänar stora rubriker, två väldigt duktiga musikskapare med en absolut ärlig och ödmjuk framtoning.

Christine skriver på sin hemsida: "Under flera år i början av 2000-talet spelade den briljante gitarristen, sångaren och låtskrivaren Mats Klingström och jag en hel del tillsammans, särskilt under åren då jag bodde i Stockholm. Mats tonsatte några av mina texter och producerade albumet Guldstoft 2003. I höst är det dags för återförening! Onsdagen den 1 november gästar vi Visans vänner på Kustens Hus och delar en kväll där. Några av Mats låtar, några av mina. Hjärtligt välkommen!"



I natt ska allting bli bra... Snarare: I kväll ska allting bli bra...! Det är jag helt säker på...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar